Nieuwesoorten
Image default
Aanbiedingen

“Het is tijd om iets te veranderen”: 5 kenmerken dat uw IT-bedrijf een strategie en rebranding nodig

kosten website laten maken

De sleutel tot de succesvolle ontwikkeling van elk bedrijf is een objectieve zelfbeoordeling. Maar van buitenaf naar jezelf kijken is niet eenvoudig. Velen leven in de illusie van succes en beseffen niet dat niemand hun producten kent. In dit artikel hebben we verschillende signalen verzameld die duidelijk aangeven dat het tijd is om te veranderen of dat er tijd verloren gaat.

Variabiliteit is de basis om te overleven. Alle biologische soorten op onze planeet bestaan ​​nu alleen omdat ze zich hebben aangepast aan de veranderingen in de tijd en de eigenschappen hebben verwijderd die hun overleving belemmerden. Wie kon niet – stierf uit.

De wetten zijn hetzelfde in zaken. En op sommige gebieden, zoals IT, zijn ze zelfs nog agressiever. De snelle groei van de markt biedt veel heerlijke kansen. Maar er is ook een donkere kant. De VUCA-omgeving verandert te snel en de kosten van het maken van fouten kunnen fataal zijn. Je moet constant veranderen en je aanpassen. Rebranding helpt hierbij.

Maar hoe te begrijpen dat de bel heeft geslagen en het aftellen is begonnen?

Markering №1

De omzetgroei van uw bedrijf is minder dan de groei van het marktvolume en tegelijkertijd komt er een grote speler in uw categorie.

Met andere woorden, de markt groeit en jij niet. Als je omzet (voorwaardelijk) + 22% per jaar is en de markt groeit met + 35%, dan verlies je simpelweg marktaandeel. Eerst in de TOP-3, dan in de TOP-10, en dan nergens. Je verdedigt je standpunt niet en er ontstaan ​​hiaten. Waar anderen zeker van zullen profiteren. Een grote speler komt je sfeer binnen en zal in staat zijn om snel alle lagere prijssegmenten voor zichzelf te verpletteren. Dankzij schaalvoordelen, het vermogen om lang met negatieve winstgevendheid te werken en van koper te wisselen. En dan behandelt het de rest van de segmenten. Rust niet meer op uw lauweren en pak uw verlies aan marktaandeel aan.

Markering № 2

In uw bedrijf wordt ontwikkeling gedreven door technici, niet door marketeers

De doodlopende weg is “wat kunnen we doen” in plaats van “wat klanten nodig hebben”. U kunt elke functie bedenken en maken. Maar het verkopen is een probleem. En hoe meer van dergelijke functies er in het product zitten, hoe sneller het de markt verlaat. Marketing gaat niet over het verzinnen van excuses voor het verkopen van nutteloze producten. Marketing is vraagbeheer. Marketeers moeten de producten identificeren die relevant zijn voor klanten. En help programmeurs om ze tot leven te brengen. Anders is er een grote kans om een ​​”Goldberg-machine” te maken: mooi, maar nutteloos. Leer naar uw klanten te luisteren en maak producten die hen verrukken.

De Goldberg-machine is een soort mechanisme dat, gebruikmakend van een reeks van verschillende acties (gebouwd op het domino-principe), een eenvoudige taak uitvoert op een uiterst complexe, fantasievolle en lange manier.

Markering № 3

Het belangrijkste kanaal om geld te ontvangen zijn abonnementsdiensten. We zitten “op de pijp”.

Ooit was het je gelukt om een ​​ingenieuze IT-oplossing te creëren die naar iedereen ging en razend populair werd. Uw product wordt in alle bedrijven geïnstalleerd en u houdt zich bezig met abonnementsdiensten en kortingsbonnen. Het lijkt erop dat je kunt uitademen. Maar alles stroomt. Is de functie van een IT-product een kanaal, dan raken je diensten langzamerhand verouderd en goedkoper. Dan zullen de jongere en meer gewaagde mensen komen, die een nieuwe en revolutionaire oplossing zullen bieden. Kopers zullen naar hen toe gaan. Dit is triest maar onomkeerbaar. Denk 10 stappen vooruit. Ontwikkel en diversifieer uw productportfolio.

Markering № 4

Als alleen het geslacht uw product kan verkopen tijdens een persoonlijke ontmoeting, heeft u problemen met het productaanbod.

De CEO moet zich bezighouden met de strategische ontwikkeling van het bedrijf. En als hij om klanten heen bungelt, terwijl de verkoopafdeling rechtop zit en helemaal niets doet, houdt het bedrijf niet lang stand. Caesar – Caesar, en verkoopkanalen moeten onafhankelijk werken. Zorg ervoor dat amateur-kopers zelf kunnen begrijpen wat ze krijgen als ze uw product kopen.

Markering №5

Het is moeilijk voor u om hooggekwalificeerde medewerkers in dienst te nemen, hoewel uw arbeidsomstandigheden niet slechter zijn dan bij de conventionele Google.

Niet elke specialist kan alleen worden aangetrokken met een hoog salaris en broodjes. Hoe meer een specialist gekwalificeerd is, hoe meer hij vraagt ​​naar de betekenis en ideologie van activiteit. Als ze niet naar je toe willen, ben je niet aantrekkelijk. Er is veel vraag naar IT-specialisten in de markt. Ze hebben veel om uit te kiezen. Alles is zoals in het wild: vrouwtjes kiezen de meest veelbelovende partners. Als een bedrijf niet kan uitleggen waarom het werkt naast het financiële succes van zijn mede-eigenaren, dan zal het inhuren van de beste altijd een moeilijk proces zijn. Creëer een ideologie en vorm een ​​bedrijfscultuur zijn de enige factoren die een menigte transformeren in een gemeenschap van gelijkgestemde mensen.

Als je dit soort problemen hebt, is het tijd om serieus na te denken over je strategie. 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html