Tegenwoordig zie je steeds meer dames die het belangrijk vinden om veel te sporten en goed te eten. Deze “fit girls” zijn serieus bezig met voeding, wat krijgen zij binnen wat zijn de calorieën en wat zijn de vitaminen die zij binnen krijgen. We weten natuurlijk allemaal dat iedere dag fastfood eten niet goed voor het lichaam is, daarom gaan steeds meer mensen naar de sportschool en trainen zich rot. Toch is dat ook niet goed voor je lichaam. Je moet weten wat de juiste balans is. Je kan wel dun zijn en afgetraind zijn maar dat betekend niet automatisch dat je gezond bent. Het kan absoluut zo wezen dat je het een en ander mist aan voedingssupplementen. Vitaminen of eiwitten zijn belangrijk om je lichaam in topconditie te hebben en houden. Het alleen maar afbeulen in de sportschool is dus geen optie als je daarnaast slecht of weinig eet. Het is altijd een combinatie van beiden. Neem bijvoorbeeld het feit dat je wil afvallen, wanneer je wil afvallen ga je veel sporten maar als je vervolgens weinig tot niks eet heeft dit nadelige gevolgen voor het lichaam. Dat is hetzelfde als je alleen maar cardio gaat doen in plaats van spiertrainingen. Wat er dan gebeurt is dat je spieren gaat verliezen, dat is natuurlijk iets wat je niet wil. Van een aantal spieroefeningen in de sportschool wordt je niet meteen een bodybuilder. Het is daarom goed om te weten welke oefeningen goed voor je zijn en welke minder. Daarnaast hebben mensen die aan bodybuilding doen een speciaal voedingsschema welke jij waarschijnlijk niet hebt.

Het is dus van belang om de juiste combinatie te hebben van sporten en eten. Het laatste is bijna wel het belangrijkste. Met eten bepalen we zelf wat we binnen krijgen, en dat is van belang. Het is namelijk van belang dat je voldoende vitamine binnen krijgt. Vitamine zitten in elke voeding, en het is daarom van belang om gevarieerd te eten en niet elke dag alleen maar spinazie te eten maar afgewisseld. Er zijn zo vele meer voedingssupplementen dan dat je zou denken. Het is ook aan te raden om een app te nemen waarmee je kan tellen welke vitamine je al wel en nog niet hebt binnen gekregen. Mocht je aan het einde van de dag denken dat je toch te weinig van het bepaalde vitamine binnen hebt gekregen kan je er altijd aan denken om bijvoorbeeld een vitamine D-supplement in te nemen.

https://www.topvitamins.nl